MCU Filmleri ve Dizileri Hakkında Sohbetler A.K.A Bu Marvel Kesin Batıracak







Evet efendim çok uzun zamandır haber yapmıyorduk, efendim çok ama çok özel bir kaynaktan size birkaç haber vermek istedim. Haberin kaynağı yurtdışında filmler için fragman hazırlayan bir firmada çalışan arkadaşımız. Efendim bu fragman hazırlayan firmalar filmlerin senaryolarını yapım aşamasında okudukları için çoğu sızıntı haberler fragman hazırlayan firmalardaki çalışanlardan çıkıyormuş. Benim için enteresan bir bilgi oldu. Çoğu haber nasıl oluyorsa nokta vuruşu şeklinde oluyordu. Tabi aşağıdaki haberler nekadar doğru bilmiyorum, biz yazalım tutmazsa N.K.'nin ismini ifşa ederiz :) efendim konuşmanın bir kısmı N.K.'nin bize verdiği duyumlar bir kısmıda kendi aramızda yaptığımız sohbetlerden oluşuyor.

Neyse konuya girelim.

Efendim marvel portföyündeki bütün karizmatik ve güçlü kötü adamları sony ve fox'a kaptırdığı için birhayli sıkıntı yaşıyormuş, bu yüzden sony ile anlaşmaya gidilmiş. İstenilen örümcek adamı evrene katmak olsada asıl amaç örümcek adam kötülerini mcu'ya katmakmış. Böylece çok daha büyük kötüler görebilecekmişiz. 

Bu zaten hepimizin tahmin ettiği bir olaydı, ancak burada evrene örümcek adam ile katılacak ve birden fazla filmde olacak bir kötü varmış, bu kişi Norman Osborn muş.

Nasıl yani Norman Osborn mu?

Norman Osborn örümcek adam kötüsü olsada karanlık yönetimdeki baş aktörümüzdü. İç savaş zamanında kahramanlar birbiri ile uğraşmakla okadar meşgullerdiki skrullar'ın gizlice aralarına karıştıklarını anlamadılar. Gizli istilanın sonunda ise osborn shield'in başına geçmişti. Bir bakıma mantıklı olsada bukadar erken girermi evrene bilemedim. Ancak Martin Freman'ın karakteri halen açıklanmadı, belki osborn çıkar hiç belli olmaz.

Burada hemen bir senaryo yazayım, osborn iç savaşta yönetimi ele geçirirse infinty war da kahramanlar ile iyice uğraşır. Belki infinty war bölüm 1 de osborn ile uğraşırlar. Ragnarog da asgard dünyaya inerse osborn anında dalar :)

Bu arada marvel fox ile galaktus için konuşuyormuş. Eğer bu haber doğruysa 4. Evre için aklıma tek bir hikaye geliyor. Neyse buradan yazmıyım 1-2 seneye ayrı bir hikaye olarak yazarım. Bu arada 4. Evre olacakmı oda mechul ama neyse.

Peki örümcek adamda durum nasılmış. İç savaş içerisinde çok hızlı bir şekilde kökeni işlenecekmiş. Yani bir okul gezisindeyken örümcek tarafından ısırılacakmış. Bu arada dışarıda kopan kıyamettende kendi okulu etkilenicekmiş. Yok artık diyorum. Benim beklentim aynı hulk filminde olduğu gibi açılışta hızlıca kökeni işlenip ardından hikayeye girilmesi. Yani bana pek mantıklı gelmedi.

Neyse efendim bundan sonrasında örümceğimizin kostümü yokmuş, tony stark tarafından kendisine bir zırh yapılıyormuş ve filmde onu kullanacakmış. Tony yüzünden sevdiği biri ölüncede en sonda kendi kostümünü yapıyormuş. Yani orjinal kostümü en sonda görecek gibiyiz.

Peki iç savaş nasıl kopuyormuş. Hatırlarsanız  ant-man in sonunda cap ve falcon kış askerini yakalamış ve kendi aralarımda konuşuyorlardı. Aralarında Tony bize inanmaz şeklinde bir konuşma geçiyordu. Bu sahne bana shield serisinde howard stark'ın ölmediğini onun yerine ölümünü kurguladığını öğrenmiştik. Yaygın olan teori ise kış askerinin howard stark'ı öldürdüğü yönündeydi. Valla onu bunu bilmem ama howard'a mcu da çok fazla değinilmeye başladı ölmedi çıkarsa şaşırmam. Efendim işte iç savaşı başlatan malum çatışmada parker'ın gezideki arkadaşları ölüyormuş. Bu yüzden parker tony'nin yanında çalışıyormuş.

Gelelim dizilere, şu an mcu 4 koldan devam ediyor. İlk kol ana filmler, 2. Kol mcu çizgi romanları ile filmleri birbirine bağlamak, 3. Kol shield kanatı ajan carter ve shield ajanları, 4. Kol ise netflix.

Efendim marvel yaz döneminin boş geçmesinden son derece rahatsızmış, zamanında doldurmak için uğraşsalarda başaramamışlar, bunuda shield ajanları dizisinde biraz ağırdan alıyoruz şeklinde gönderme yapmışlar. Efendim iç savaş sonrası süper güçleri olan shield ajanlarını konu alan bir dizi doğacakmış, bu sayede yaz dönemini doldurmayı planlıyorlarmış.

Ayrıca sinemada yaptıkları gibi mevcut dizi mantığını değiştirmek istiyorlarmış. Hikayeler büyük marvel eventlerini konu olacakmış ve birbirleri ile etkileşebileceklermiş. Ancak arada bir sıkıntı var oda gidip bir abc dizilerindeki karakterleri netflix de kullanamıyorlarmış. O nedenle shield kanatında süper kahraman göremiycekmişiz. Süper kahramanlar netflix de yer alacakmış.

Netflix dizileride bu amaçta kullanılacakmış, yani sinemada olduğu gibi kahramanlar büyük bir olaya doğru ilerliyceklermiş. 

Öncelikle punisher daredevil da kötü karakter olarak gelmiycekmiş. Fisk Rus mafyasını ile beraber masum insanlarıda yok ettiği zaman suçu daredevil'a atmıştı polislerde onun peşine düşmüştü. İşte punisher daredevil'ın peşine masum insanları öldürdüğü haberleri yüzünden düşmüş. 

Açıkcası ben elektra'nın babasını öldürdüğü için düştü diye hayal etmiştim. Neyse bakacaz artık.

Efendim bundan sonrasında netflix'e punisher dizisi gelecekmiş, buda netfix'in 2. Evresinde olacakmış.

Marvel netflix'in 2. Evresinde ghostrider'ı ve she-hulk'u da katmayı düşünüyormuş. Kusura bakmasınlarda o karakterleri zor görürüz, sonuçta efektleri zorlu karakterler, dizilere uyarlamak maliyet ister zaten marvelda o parayı vermez.

Efendim russo kardeşler civil war ile çok zorlu bir işin altına girdiler. Filmde şu an için bildiğimiz 15 tane marvel karakteri var. Bunun yarısı kadarı ultron çağı filmini karmaşaya soktu, 15 karakter nasıl işlenir bilmiyorum ki bu sayı 16-17 bile olabilir. Şu ana kadarki sinemada gördüğümüz en kalabalık marvel hikayesi. Fragmanı bekleyelim diyicem ama artık fragmanlar tuzak gibi filme olan beklentinizi katlatıp sinemada filmin tadını kaçırıyor.

Bukadar haber yazmış olsakta size bir arkadaş tavsiyesi mcu haberlerine çok dalıp fragmanları izlemeyin, yoksa ultron çağındaki gibi genel bir hayal kırıklığı yaratabilir. Ultron çağı kötü değildi ama haber ve fragmanlardan sonra beklenti okadar büyüdüki film resmen çakıldı.

Yazımızı tadında bitirelim, N.K.'ya teşekkür ediyor ve hepinize iyi günler diliyorum.

TççT - Glint

Share on Google Plus