Ultimate Fox

Fantastic Four reboot filminden çoğumuz ümidimizi kesmiştik. Geçen hafta yayınlanan teaser fragman bana biraz umut verdi açıkçası. FOX'un Marvel filmlerinin fragmanları filmin tonu hakkında gerçeğe yakın bir izlenim veriyor genelde; örneğin Amazing Spider-Man 2'nin neşeli bir film olacağı fragmanından belliydi, Days of Future Past fragmanı ise distopya havasını güzel yakalamıştı. Durum yine böyleyse, önceki filmlerin cıvıklığını telafi etmek için olacak, oldukça karanlık bir film izleyeceğiz gibi görünüyor. Nolan'ın Batman filmleri ve Man of Steel gibi olur diye tahmin ediyorum. (Onlar kadar iyi olur mu bilmem, filmin genel tonundan bahsediyorum.)



Bir kere bütün filmin found footage olmadığı çok açık. Benim tahminim, ekibin güçlerini kazandığı sırada yaşananlar found footage olarak görülecek. Bunlar muhtemelen fragmanda gördüğümüz yıkım sahneleri. Yani güçlerini kazandıkları sırada güvenlik kameralarının olduğu bir alanda olacaklar. Biliyoruz ki Earth-616 evreninde olanlar böyle değil, orada kalkıp uzaya gidiyorlar ve kozmik ışınlara maruz kalıyorlar. Peki bu hiç görmediğimiz bir senaryo mu? Değiiil, konumuz da bu zaten.

Efendim ayıptır söylemesi TÇÇT olarak komplo teorisinde az rakibimiz vardır. O yüzden şimdi söyleyeceklerimi bir kenara not alın: Bu filmdeki ekip, Ultimate Evreni'ndeki Fantastic Four. (Devam etmeden önce şunu da araya sıkıştırayım: FF seviyorsanız Ultimate Fantastic Four'u okuyun.) Peki bu sonuca nasıl vardık? Şu sebeplerle:

1) Takımın Normlden Genç Olması

Reed Richards deyince aklınıza beyaz favorileri olan bir adam gelir değil mi? Ultimate Reed Richards deyince gelmemeli işte. Ultimate Evrenindeki Reed güçlerini kazandığı sırada 21 yaşında. Sue, Ben ve Johnny de ona yakın yaşlardalar.  Filmde de bu yaşlarda bir takım karşımıza çıkıyor.

2) Kazanın Dünya'da Olması

Dediğim gibi, bu filmde kaza uzayda değil Dünya'da yaşanıyor. Aynı durum Ultimate Evreninde de geçerli. Reed'in dahi çocuk yıllarından beri geliştirdiği bir projenin son hali, takıma güçlerini veriyor. Bu da N-Zone üzerine bir çalışma. Deney sırasında N-Zone'dan yayılan enerji sonucunda olanlar oluyor. Bu da ikinci kanıtım.

3) Richardslar'ın Garajı


Bunun o kadar sağlam bir kanıt olmadığını kabul ediyorum ama böyle bir durum da var. Reed ile Ben'in Richardslar'ın garajında deney yapması Ultimate Fantastic Four'un ilk sayılarında gördüğümüz bir sahne.

4) Deney Alanı


   Fragmanda gördüğümüz deney alanı ile Ultimate Fantastic Four #2'de gördüğümüz alan birbirlerine oldukça benziyorlar. Bu da bir şeydir. :p

Elimdekiler bunlar. X-Men de FOX'un olduğuna göre hal böyleyken X-Men de Ultimate X-Men olacak demektir. Yani Marvel Studios filmlerine Earth-616, FOX filmlerine Ultimate Evreni gözüyle bakabilriz. Böyle olursa telif haklarının paylaşılamamasında bir açıklama gelmiş olur. Malum hepimiz şikayetçiyiz yaptıklarını bu şekilde açıklamak istiyor olabilirler. Bakarsınız crossover bile yaparlar, kim bilir...

Hielo
Share on Google Plus