SÜPER KAHRAMANLARDAN NE ÖĞRENDİK?







1        1-Sorumluluk sahibi olmayı.


‘’With great power comes great responsibility.’’ Bu sözün anlamını her çizgi roman okuru biliyordur artık. Karakterin ünü tamamı ile karakterin felsefesinden geliyor. İnsanın hayatında ne gibi dertleri ya da ne gibi kişisel problemleri olursa olsun, sorumluluklarını yerine getirmekle yükümlüdür. Acı bir deneyimle bu felsefeyi edinmiş olan Peter bunu zor yoldan öğrendi. Ben amcaya teşekkür ediyor ve ruhu şad olsun diyoruz.

     2-    Karanlıktan korkmamayı.


Küçük bir çocuk olarak ailesinin gözlerinin önünde öldürülmesi yüzünden yaşadığı travmayı çok başarılı bir şekilde manipule eden Bruce bugün dünyanın en çok tanınan ve sevilen karakterlerinden. İçindeki acıyı bir ‘’İntikam’’ duygusundan ziyade daha kutsal bir inanca çeviren Bruce bunu ‘’Karanlık’’ sayesinde başardı. Karanlığı benimsedi, onu evi haline getirdi, onu ruhunun bir parçası haline getirdi ve ‘’Kara Şövalye’’ye dönüştü. Bizlere karanlıktan nasıl aydınlık yaratılabileceğini göstererek onu kucaklamamız gerektiğini kanıtladı.

     3-    Öfke kontrolünü.


Her ne kadar ‘’Wolverine’’ dendiğinde akla vahşi bir yaratık gelse de, Logan artık öyle bir insan değil. Yani eskisi kadar diyelim en azından. Geçmişine baktığımız zaman hayatının tam bir işkence oluşu her zaman onun en büyük yarasıydı. Zaten bir ‘’silah’’ olması için tasarlanmış ve tam bir öldürme makinesine dönüştürülmüştü. Saf öfkesi tüm hayvansal içgüdülerini maksimize ediyordu. Ancak o bu öfkeyi bastırdı. Bir insanın bundan çok daha ötesi olduğunu kanıtladı. Eğer Logan bile bunu başarabiliyorsa herkes başarabilirdi. Üstelik, bu öfkesini iyi yönde kontrol ederek son birkaç yıldır çok da başarılı bir öğretmen haline geldi.

     4-    Daima iyi kalpli olmayı.


Büyük ‘’S’’yi gördüğümüz zaman bile o kutsal felsefesini biliyoruz artık. Clark… Kal-El her zaman bir insandan fazlasıydı. Bu dünyadan bile değildi. Ama onu ilahlaştıran bu değildi. Onu yücelten şey ne olursa olsun iyilik yapma arzusuydu. Dünyaları yok edebilecek güçte bir adamın bu denli iyi yürekli olmasını sağladıkları için Kent ailesini takdir etmek gerek!

    5-    Irkçılığın kötü olduğunu.


Charles Xavier’ın tek arzusu mutantların ve insanların birlikte barış içinde yaşayabilmesiydi. Bunun için herhangi bir engel de yoktu zaten, sadece herkesin birbirini sevmesi yeterliydi. Her ne kadar ‘’Ütopik’’ bir düşünce olsa da tamamı ile ırkçılık karşıtı bu barışçıl düşünce bizlere insan ayrımı yapmanın çirkinliğini öğretti. Charles sadece X adamlarını değil bizleri de yıllarca eğitti.

     6-    İradenin gücünü.


Yeşil yüzüklerin gücü iradeden gelir. Abin Sur dünyaya düştüğünde her ne kadar ‘’alelacele’’ bir seçim yapmış olsa da, Hal birçok kez ne kadar sağlam bir iradeye sahip olduğunu kanıtladı bizlere. İrade sahibi olmak bizleri her ne kadar bir süper kahraman yapmayacak olsa da yaşamımızda sağlam bir duruş sahibi olmamızı sağlar. Hal bizlere bir yerde hayata karşı dik durmayı öğretti.

     7-    Engellerin başarıya engel olamayacağını.


Çocukluğunda görme yetisini yitirmiş biri olarak Matt hiçbir zaman pes etmedi. Başarılı bir kariyere sahip olmanın dışında, elinde kalan 4 duyusunu insan üstü seviyede geliştirerek korkusuz bir adama dönüştü. O şimdi geceleri kendi mahallesinin koruyucusu kızıl şeytan. Peki hayatta başarılı olamadığınız için sizin bahaneniz ne?

     8-    Sınıf ayrımcılığının gereksiz olduğu.


Marvel’dan Namor’un aksine, Arthur’un daha insancıl bir yanı vardır. O ‘’Ben asilim lan, ne yardım edicem size…’’ demez. Tahtının kendisine verdiği tüm güçlerini insanlığın ve kendi dünyasının iyiliği için kullanır. Asaletin bir üstünlük olduğuna değil, insanlara hizmet etmesi gereken bir sıfat olduğuna inanan Arthur resmen günümüz siyasetçilerine de ders vermektedir.

     9-    İdeallerimizin hayatımıza anlam kattığını.


Başında ülkesinin baş harfini taşıyan bir adamdan, bir askerden daha iyi hiçbir şey anlatamazdı herhalde bunu. Her ne kadar dönem şartlarında ulusçuluk politikası taşıyan bir çizgi roman karakteri olarak doğmuş olsa da, bugün Steve vatanseverliğin bir sembolü. O idealleri olan bir adamın her şeyini kaybetse bile yaşamının bir manası olabileceğini ve asla pes edilmemesi gerektiğini bizlere gösterdi.

    10- Kadının yüce değerini.


Her ne kadar bir amazon olarak feminist bir edaya sahip olsa da, Diana bizlere bir erkeğin yapabileceği her şeyi bir kadının da başarabileceğini gösterdi. Çoğu zaman tek başına bile insanlığı kurtararak kadının tek görevinin erkeğe asist yapmak olduğunu değil, bizzat başrol olabileceğini kanıtladı. Kadın ve erkeğin eşit olabileceğini bizlere çizgi roman sayfalarında kanıtladığı için ona teşekkür ediyoruz.

     11-  Alkolün bütün kötülüklerin anası olduğunu.


Tony her ne kadar başarılı bir mucit ve dahi bir beyin olsa da, onun da zayıf bir tarafı var. Daha doğrusu vardı. Alkol bağımlılığını yendiğinden beri o dönemi ile arasında uçurum seviyesinde bir fark var. Bu da bizlere alkolün hayatımızı nasıl mahvedebileceğini ya da terk ettiğimiz takdirde nasıl bir yükselişe geçebileceğimizi gösterdi. Sokaktaki bir ayyaş mı yoksa dünyaya yön veren bir fütürist mi olunabileceği gibi…

     12-  Daima hazırlıklı olmayı.


Her ne kadar itiraf etmek istemesem de benim Bruce’dan öğrendiğim bir şey daha var. O da daima her şeye karşı hazırlıklı olmak. Onun kadar mükemmel bir stratejist olamayız belki ama hayatta başımıza gelebilecek her duruma karşı öngörülü olup hazırlıklı olabiliriz.

     13- Önemli olanın iç güzellik olduğunu.


Beast bile tabiri caiz ise ‘’Hayvansal bir cazibeye’’ sahip. Ancak konu Ben olunca… biraz daha farklı. Ne yazık ki o kazadan sonra en estetik yoksunu güçleri kazanan o oldu. Ancak dışı ne kadar katı olursa olsun, anne Grimm’in mavi gözlü oğlu her zaman yumuşacık bir kalbe sahipti. O iyi yüreği olmasa Alicia gibi güzelim kızı nasıl kapardı?

    14-Nereden geldiğin değil, ne yaptığın önemlidir.


Kökenin ne olursa olsun, nereden gelirsen gel bunun bir önemi yok. Önemli olan ne yaptığın, ne için savaştığındır. Bunu bize en iyi gösterebilecek kişi de cehennemden bizzat gelen Hellboy’dur herhalde.

     15-Asla umudunu yitirme.


Cehenneme bile düşsen yapacakların bitmemiştir. Hala güç senin elinde. Umudunu yitirme.

Pekiiiii, siz neler öğrendiniz?

-TopFury-
Share on Google Plus