RÖPORTAJ: Scott Snyder, Batman Yıl Sıfır ile İlgili Detayları Verdi!


Geçtiğimiz günlerde DC Comics Scott Snyder ve Greg Capullo'nun çok-satan ve bol hayranı olan Batman serisinin sıradaki büyük hikayesini duyurdu. Batman: Zero Year (Yıl Sıfır) olarak duyurulan hikaye Haziran ayında Batman #21 ile başlayacak, 11 sayı sürecek ve Bruce Wayne'in Kara Şövalye olarak geçirdiği ilk günlerine odaklanacak.

Popülerliğini hala muhafaza eden Batman: Year One düşünüldüğünde uzun süreli Batman okurlarına yabancı gelmeyecek bir hikaye gibi duruyor olabilir. IGN sitesi seri hakkında bilgi almak için Snyder'ın kapısını çaldı ve bir röportaj koparmayı başardı.


IGN: İlk sorum şu olacak, bu hikaye tam olarak ne kadar geçmişe gidecek?
Scott Snyder: Tam olarak bizim #0 sayısıyla başlattığımız sürekliliğin başına gidecek. Yani serilerin başlangıcı olarak kabul edilen 5 yıl öncesinin de öncesine gidecek. Yaklaşık, şu anki Batman serisinin 6 yıl öncesini anlatacak.

IGN: Pekala. Yani Bruce'un seyahat edip eğitim görmesine mi odaklanacak, yoksa Gotham'a geri döndükten sonra olanlara mı?
Snyder: Eğitim yıllarını, okurlar ne kadar çok istiyor tam bilemiyorum ama hayır, eğitim dönemine odaklanmayacak. Bruce'un hayatında daha önce hiçbir kitapta kesinlikle okumadığınız bir dönemine odaklanacak. Ve umuyorum ki sizleri şaşırtacak bir şekilde olacak bu da. Bruce'un Batman'e dönüştüğü ve Batman olarak mücadele ettiği ama daha önce görmediğimiz, yaşamında daha önce keşfedilmemiş bir dönemi olduğunu fark etmek benim için şaşırtıcı bir durum.

Bu hikayenin üzerinde oldukça durdum ve Greg (Capullo), ona bahsettiğimde, bayıldı buna. Ne zaman başlıyoruz? Hangi zamana oturtacağız? sorularını sordu hemen. Bence şu an bu hikayeyi anlatmanın tam zamanı. Batman hayranlarına daha önce kesinlikle görmedikleri bir dönemi anlatmaya karar verdik böylece.

Yani size şu kadarını söyleyebilirim ki, daha önce Bruce'un geçmişini ve Batman'e dönüşümünü birçok kez görmüş olabilirsiniz ama bu seferki gerçekten bizim dokunuşumuz olacak ve farklı bir şey vereceğiz. Geçmişteki hikayelere oldukça bağlı olmasının yanında gerçekten de daha önce görmediğiniz bir şey olacak.

IGN: Orijin hikayesinin birçok kez zaten yazılmış olması, siz bu hikayeyi duyurduğunuzda çoğu hayranın da endişelendiği noktaydı. Peki bu keşfedilmemiş dönem, siz daha bir Batman okuru olduğunuz zaman keşfettiğiniz bir şey miydi, yoksa karakteri yazmaya başlayınca mı bunu fark ettiniz?
Snyder: Olan şu, Batman: İlk Yıl hikayesinde hiç görmediğimiz şeyleri düşünmeye başlamıştım; Bruce'un keşfedilmemiş maceraları ve ilk yılları gibi  ---başına ilk kez gelen birçok şey gibi. Zamanı gelince bunları anlatmayı düşünüyordum. Sonra bu fikir çıktı-- şu an oldukça dürüst davranacağım, sanırım seriyi okuyanlar da benim gibi, şu son altı-yedi ayda Yeni 52 sürekliliğinde kullandığım birçok orijin hikayelerini ve göndermelerini yazarken artık İlk Yıl hikayesinden uzaklaşmaya başladığımı fark etmişlerdir. 

Yani mesela Jim Gordon'un oğlu, James, beş ya da altı aylık olmalıydı. Ve inanın kimse İlk Yıl'ı benim kadar sevemez. İnşa ettiğiniz şeylerin dayanağının bu kitap olması benim için çok büyük anlamlar ifade ediyor. Ama Selina Kyle'ın orijini farklı, Barbara Gordon'un orijini farklı, Falcone ailesi farklı artık. Neredeyse çoğu şey farklı ve insan düşünüyor, "Acaba, İlk Yıl hikayesi üzerine oynamak bu kadar zorlaşmışken, dönüp dolaşıp herkese eski hikayeyi bir daha anlatarak bütün o şeylerin hala devam ettiğini mi söylemem gerek, yoksa İlk Yıl'a ve sevdiğim diğer şeylere sadık kalarak ama Greg ile beraber yeni bir şey deneyip Yeni 52 Batman'inin nasıl Batman olduğunu kendi tarzımızla mı anlatmam gerek?"




İlk Yıl gibi bir kitabı geçebilir miyiz? Büyük ihtimalle hayır. İlk Yıl artık ulaşılamaz bir baş yapıt mıdır? %100. Dünya'da en sevdiğim iki kitaptan birisidir. Ama böyle demek, Yeni 52'de sevdiğiniz Batman'in dönüşüm yıllarını, daha önce görmediğiniz dönemlerini, bu yeni Batman'e oturacak bir şekilde, ama İlk Yıl'la bağlarını koparmadan anlatamacağınız anlamına gelmiyor değil mi? İşte plan da bu.

Birkaç ay önce Greg ile bu hikaye yerine İlk Yıl'ı günümüze uyarlayacak ufak bir hikaye hakkında konuşurken neden İlk Yıl'a da gönderme yapacak bir hikayeyi kendi yolumuzla yeni bir hikaye yazmıyoruz diye sorduk kendimize. Bunun başlangıç noktası da o oldu. Dönüşüm yıllarını daha önce görmediğiniz bir şekilde anlatacaktık. Öte türlü, yaptığımıza bile değmezdi.

Ve yine söylüyorum, sırf biz şok edici bir şeyler yapalım diye sevdiğiniz ve temel kabul ettiğiniz şeylere dokunmayacağız. Böyle bir şey yok. Bizim istediğimiz şey Bruce'a geçmişteki mihenk taşı kabul edilen hikayeleri es geçmeden ama yepyeni ve aynı zamanda sürprizli ve taze bir hikaye vermek.


IGN: Batman #0 da geçmişten şeyler anlatmıştı, bu yeni hikayede 0. sayıda gördüğümüz şeyler de yer alacak mı?
Snyder: Büyük çoğunlukla yer alacaklar. Batman #0 bir nevi tüm hikayenin sakin ve sessiz fragmanı gibi. Bir çeşit tüm hikayenin gözüktüğü pencere benzetmesini de yapabiliriz. Eğer dönüp tekrar okursanız, devamlılıktan izler de göreceksiniz. Ama oradaki şeyleri bizim Yıl Sıfır hikayemizde yeniden tekrarlamayacağız.

Sıfırıncı sayı üzerinde çalışırken de İlk Yıl ve diğer Batman geçmişini anlatan hikayelerden farklı bir şey yapmaya çalıştık çünkü "Hey! Alın size önceden yazılmış hikayelerden, bizim hazırladığımız bir demet!" demek istemiyorduk. Yani anlayacağınız, her şey yeni.


IGN: Peki bu, Yeni 52'de daha önce çok fazla görmediğimiz karakterleri de görebileceğimiz anlamına mı geliyor, mesela Two-Face öncesi Harvey Dent ve ya Joker'in yüzüne olanlar gibi?
Snyder: Tabi ki de! Şu an pek sır vermek istemem ama kesinlikle şunu söyleyebilirim ki hem yeni hem eski sevdiğiniz karakterlerin ilk zamanlarını göreceğiniz oldukça yüksek bir ihtimal.

IGN: Biz müddet önce Riddler ile ilgili bir hikaye yazacağınızdan bahsediyordunuz--- Yıl Sıfır bu hikaye mi olacak, yoksa daha ileri bir tarihe mi sarktı o?
Snyder: Yine pek sır vermek istemiyorum [gülüyor] Ben her zaman "İşte sırada şu var, işte arka hikayede bu var, hikaye burada!" gibi şeyler söylüyorum.  Bu seferki hikayede yeni bir düşman olabilir ve içinde eskilerden birisini de görebilirsiniz. Okurların, Bruce'un dönüşüm yıllarını anlatmamıza şüpheci ve çekingen yaklaşımını anlıyorum. Yani ben de bir hayran olsam "Şerefsize bak ya!" demekten kendimi alamazdım.

Bu hikaye için size "Bilin bakalım ne olacak! Arka hikayelerde bakalım ne var! Düşman yeni! Düşman eskilerden!" gibi şeyler söylemek istemiyorum. Sadece kapağı açıp sizler için önemseyerek hazırladığımız hikaye hakkında hiçbir şey bilmeden başlamanızı istiyoruz. Grant Morrison ve Frank Miller gibi korkusuz ve cesur yazarların, çizerlerin izlerinden gitmeye çalışıyoruz.

Belki onların yaptığı kadar iyi yapamayız, belki yanlarına bile yaklaşamayız ama en azından cesurca bir hamle yaptığımızı bilerek devam etmek istiyoruz. Bu hikayede de böyle olacak. Bunun yanında hikayeyi açıp kendi isteğinizce okumanızı, benim aldatmacalarıma aldırmamanızı istiyorum.


Batman #0'dan bir kare.

IGN: Bu hikaye burada mı kalacak, yoksa daha önceki büyük hikayelerde olduğu gibi diğer Yarasa ailesi kitaplarına da sıçrayacak mı?
Snyder: Diğer Yarasa-yazarlarıyla çok keyifli işler yaptık ve güzel şeyler sonuç verdi ama Black Mirror hikayesinde olduğu gibi tek başıma hikaye yazmayı özledim. Benim için, Greg ile beraber büyük çapraz kurgulara girmeden, kendi başımıza kendi hikayemizi yazmak gerçekten önemli bir şey.

IGN: Daha önce arka hikayelerden bahsettiniz ve bundan çok bahsetmek istediğinizi biliyorum ama hikayelerin anlatımı diğer hikayelerde olduğu gibi hikayedeki belli şeyler üzerinden gidip hikayeyi genişleten tarz da mı olacak, yoksa kendi başına devam eden bir hikaye mi olacak?
Snyder: [gülüyor] Bilmem! Doğrusu bu seferki arka hikayeler... daha önce denemediğimiz bir şey olacak diyebilirim, yani ben de heyecanlıyım. Beklediğiniz şeyleri kesip çıkarmayı istiyorum. Mesela İlk Yıl karanlık ve sert işlenmişse, bu tam tersi yönde olacak.

Eğer bizden gördüğünüz arka hikayeler X tarzındaysa, dönüp Y tarzında anlatmayı deneyeceğiz. Riskli ve farklı şeyler denemek istiyorum, öyle olmazsa amaç ne ki? Yani kendim için şunu söyleyebilirim; Kendimi itmek istiyorum. Eğer yüzümün üstüne kapaklanacaksam bile, en azından bana meydan okuyan bir şeye karşı bir şey denemiş olacağım.

IGN: Kesinlikle, önemli olan da bu. Sorum şu, "devamlılık hikayesi" tarzında bir şey olacak mı? Bir çok okur "Yeni 52'de bu ve şunun tarihi ne" tarzı sorular soruyor. Bu şekilde bir kontrol listesi yapmaktan kaçınıyor musunuz?
Snyder: Evet. Hayranları bunun Batman mitolojisinin ya da evrenin neden böyle olduğuna dair açıklayıcı bir hikaye olmayacağına dair uyarıyorum. Bu, "Damian niye eskisiyle aynı yaşta?" ya da "Bu karakter yeni evrende niye böyle oldu?" gibi sorulara cevap vermeyecek. Bu hikaye, Bruce'un yaptığı şeyleri neden yaptığı ve bizim için kim olduğuna dair görülmemiş bir şekilde anlatmak için planladığımız bir hikaye. Ama bu sorulardan bazısı cevaplanacak mı? Devamlılıkla ilgili merak ettiğiniz bazı şeyler açığa çıkacak mı? Kesinlikle.

Ama eğer, tüm sorularınıza cevap bekliyorsanız, bu olmayacak. Çünkü bu amaçla hazırlanan bir şey değil. Bunu yapma sebebimiz bu değil, 52 ile alakalı soruların açıklamalarını yapmayacağız bu hikayede. Şu an için Batman'le ilgili yapmak istediğimiz en kişisel hikaye bu olduğu için yapıyoruz bunu.

IGN: Tüm sorularım bu kadar. Eklemek istediğiniz bir şey var mı?
Snyder: Doğrusu, bizi okuyan herkese, Batman'e olan destekleri için çok teşekkür ederim. Büyük bir sıçrayış geçireceksiniz Batman'in ilk yıllarına dönerken, biliyorum. Tek diyebileceğim, elimizden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyoruz ve umarız bize bu şansı verirsiniz ve yaptıklarımızı tartarsınız. Bununla gerçekten gurur duyuyoruz ve sizlerin desteklerine müteşekkiriz.
Share on Google Plus