En Çok TÇÇT'ye Soracaksınız!


Tabi ki de kime ne soracağınıza bizler karışamayız. Ama önünüze alternatifler sunabiliriz değil mi?

O yüzden biz de soru sormanız için bir Formspring sayfası açmaya karar verdik. Peki neden açtık ve neler olacak? Konsepte uygun olarak soru-cevap şeklinde gidelim.


1.Neden böyle bir iş yaptınız?

Malumunuz üzere çizgi roman okumakla beraber bazı şeyler ortaya çıkıyor. Bilgi açlığı ve bilgi eksikliği bunun en temel iki örneği. Herhangi bir çizgi roman okuru, özellikle de yeni başlayan biriyse, aklında türlü türlü sorular olur. Efendim bu neden böyle? Bu karakter de kim, nereden çıktı ortaya? Acaba bu seriye başlamak iyi bir fikir mi? gibisinden merak,tavsiye alma isteği ve bilgi eksikliği kaynaklı soruları olur. İşte bizler de bu konuda biraz da olsa yardımcı olmaya çalışacağız.

2. Daha önce böyle bir şey var mıydı?

Tabi ki de vardı. Hatta yok zannetmek için çizgi roman okumaya yeni başlamış bile olabilirsiniz. $2.99, Tengunner, Yarasa-adam ve Altevren siteleri bunu uzun bir müddet boyunca yaptılar. Fakat maalesef, hepsi ya hesabı kapatmış ya da soru cevaplamayı bırakmış durumda. Bizim bu işe başlamamızın bir diğer sebebi de bu.

3. Soru sorma işlemi nasıl olacak?

Gayet basit. Sitemize giriyorsunuz ve hemen sol tarafın en üstünde sosyal medya araçlarının simgeleri var. Daha önce Twitter hesabımız, Facebook ve Feedburner sayfalarımızın hemen yanına şimdi bir de Formspring sayfamızın simgesini koyuyoruz. 

Sayfa içinde sayfa, sanki Inception... Ne diyorduk, hah hemen sol üst tarafa bakınız...
Göremediyseniz sorun yok dört simgemiz de bu şekilde, sitede denk gelirsiniz zaten:

Twitter-Facebook-RSS-Formspring

Formspring sayfasına geldiğinizde ise zorlamanıza, hesap açmanıza, hiçbir şeye gerek yok, direk sorunuzu sorabilirsiniz.


4. Peki, cevaplama işlemi nasıl olacak?

İşte bu noktada bizden öncekilerden farklı bir iş yapmayı seçtik. Sorularınızı sorduğunuz gibi, Formspring üzerinden cevaplamayacağız. Hafta boyu sorulan 10-15 arası soruyu derleyip pazar günlerine özel bir yazı dizisi hazırlayacağız. Yani "bakalım yeni soru var mı" derdinden kurtarıyoruz. Her pazar, haftanın sorularını sizler için yeni bir yazı dizisi haline getireceğiz ve sitede açacağımız ufak bir bölümle de bütün sorulara ulaşma imkanı olacak. Bunun yanında sitede arama yaptığınız zaman, merak ettiğiniz konuları da böyle öğrenme avantajınız olacak. 

5. Ya siteyle ya da projelerinizle alakalı sorularımız?

Site ve projelerle alakalı soruları normalde bildiğiniz gibi mail ile kabul ediyorduk. Artık Formspring sayfasından da sorabilirsiniz ama bu tarz sorular "haftanın 10 sorusu" yazı dizisinde yer almayacak. Bunlara direk Formspring üzerinden cevap vereceğiz. Fakat sonuç olarak bunu chatbox aracılığıyla da yapabiliyorsunuz. Yani tercih hakkı size kalmış bir şey. Bunun dışında geyik amaçlı sorularınızı da Formspring'ten atabilirsiniz, muhabbet ederiz :)


Evet arkadaşlar, tüm ekip olarak sorularınızı bekliyoruz, hepinize iyi günler :)
Share on Google Plus